I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ratings and Recommendations by outbrain

Ahad, Julai 15, 2012

Bagaimana Menghilangkan Lunturan Warna Yang Terkena Pada Pakaian Lain

Ari 2 punye aku menjerit coz baju aku tekena lunturan wane baju yang laen...
Rase nk nanges pun ade....Mcm2 aku wt..Aku rendamlah baju aku dgn air pns..
X hilang gak...Lastly aku google je...X sangka jmp gak tips yg aku nk tau sngt nie...

Untuk meghilangkan lunturan wane 2 kene guna DYLON. 
Nie cara mcm mana nk m'gunakn DYLON :-




Dylon: Cucian Tangan

1.       Penuhkan besin/baldi dengan air panas mengikut suhu tertinggi yang tercatat pada label pakaian yang akan direndam.

2.       Masukkan 1 peket dylon dan kacau sehingga sebati.

3.      Masukkan kesemua pakaian yang turun warna (boleh dicampurkan sekali). Pastikan semua pakaian terendam penuh.

4.       Rendam selama 1 jam. Kacau pakaian itu sekali sekala dalam tempoh 1 jam.

5.     Selepas 1 jam, perah seperti biasa, jemur atau keringkan pakaian anda.


    Nota mengenai DYLON :

·         Boleh didapati di bahagian detergen pakaian di hypermarket seperti giant atau tesco.
·         Terdapat beberapa jenis mengikut keperluan anda, pakaian berwarna, pakaian putih dan lain-lain.
·         Didatangkan dalam 2 sachet bagi setiap kotak.
·         Harga sekitar RM10-RM15 mengikut jenis.

Tiada ulasan: