I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ratings and Recommendations by outbrain

Selasa, November 30, 2010

Tension Sangat2....................

Ari nie aku tension sngt2...
Nk tau aku tension sbb pe....
Aku tension coz kene wt keje yg same dua tiga kali...
Nie sume client punye hal lah....
Geram je aku dgn client nie....
Mcm2 ragam...



















Naseb baik lah aku nie bleh sbr...
Klu x dh lame dh aku maki hamun client 2.....
Nk kate kn kurang pandai,tp pangkat besar...
Name je blajar tinggi2 tp x reti nk b'fikir...
Menyusahkan owg je.....

kata hati: ~sabar itu separuh daripada iman~

Khamis, November 25, 2010

Perkataan Syukur Yang Dilupai

Ya Allah..Alhamdulillah, aku seorang Muslim
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat bernafas sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sihat sekarang
Ya Allah..Alhamdulillah, aku sempurna fizikal
Ya Allah..Alhamdulillah, aku ada rumah
Ya Allah..Alhamdulillah, aku ada ibu dan bapa
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat makan
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat minum
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat pakaian
Ya Allah..Alhamdulillah, aku ada kerja
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat bersekolah
Ya Allah..Alhamdulillah, aku hidup dalam keadaan aman
Ya Allah..Alhamdulillah, aku ada sahabat
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat tidur dengan nyenyak
Ya Allah..Alhamdulillah, aku dapat menikmati udara segar
Ya Allah..Alhamdulillah
Ya Allah..Alhamdulillah!


Fikirkan, ramai manusia yang mengakui dia Islam, tetapi, adakah dia sudah melaksanakan tanggungjawabnya sebagai seorang Islam? Adakah hidupnya mengikut cara Islam? Solat 5 waktu? Puasa? Baca Al-Quran? Adakah kita bersyukur dengan nikmat ini?

Fikirkan, kita sedang bernafas sekarang, adakah kita gunakan hayat kita dengan sebaiknya? Adakah kita bersyukur dengan nikmat ini?

Fikirkan, kita sihat, tanpa penyakit buat masa sekarang, adakah kita gunakan masa sihat kita dengan sebaiknya? Dan adakah kita marah atau mengeluh dengan Allah jika kita ada penyakit? Ingat, penyakit merupakan tanda kasih Allah supaya kita ingat pada-Nya..SubhanAllah.. Adakah kita bersyukur dengan nikmat ini?

Fikirkan, kita ada rumah, makanan, minuman,pakaian dan pelbagai nikmat dari segi harta.. adakah kita makan dan minum, kita mulakan dengan Bismillah? Adakah kita menutup aurat ketika berpakaian dan kerana Allah Ta'ala? Adakah kita berhias mengikut cara Islam? Adakah kita bersyukur dengan nikmat ini?
Fikirkan, kita dapat berhibur (melalui cara terbatas), tetapi kadang-kadang kita terlupa, terlebih berhibur, lalai dan leka..

Fikirkan, kita hidup di Malaysia.. negara yang aman daripada peperangan (tidak termasuk perang politik). Kita dapat tidur dengan nyenyak, tiada bunyi bom, pistol dan segala jenis senjata. Tidak seperti di Iraq, Bosnia dan sebagainya. Adakah kita bersyukur dengan nikmat ini? Seperti dalam Surah Ar-Rahman..Allah menekankan ayat ini sebanyak 31 kali.
"Maka nikmat Tuhan kamu yang mana satukah yang kamu dustakan?" (Surah Ar-Rahman)

Kerana manusia itu mudah lupa, lalai dan leka dengan nikmat Allah yang terlalu banyak ini sehingga tidak terkira. Kadang-kadang kita lupa nak ucapkan: "Terima kasih ya Allah! Terima Kasih! Alhamdulillah, nikmat yang Engkau berikan kepada ku amat banyak! Syukran ya Allah!"

Kadang-kadang kita lupa nak berterima kasih kepada Allah dengan cara beribadah kepada-Nya..kita lupa...lalai.. Kadang-kadang kita terlalu banyak merungut, "Kenapa aku tak dapat yang ini? Kenapa Allah kasi aku yang ini?!" Tetapi kita tidak sedar, kita tak tanamkan dalam diri bahawa Allah itu Maha Mengetahui. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba-hamba-Nya.. Kadang-kadang kita tidak sedar, Allah hanya meminjamkan kekayaan Dia kepada kita, tetapi kita? Dengan kekayaan itulah kita gunakan untuk menentang Tuhan Yang menciptakan alam ini.. Na'uzubillah..

Sahabat-sahabat sekalian, marilah kita muhasabah diri masing-masing..

UNTUK BAKAL TEMAN HIDUPKU

Bakal teman hidupku,
Aku diamanahkan kepada kamu,
Daripada bapaku sebagai wali,
Kepada kamu sebagai suami.

Bakal teman hidupku,
Maafkan aku jika tak seperti yang kamu mahu,
Maafkan juga segala tingkah laku ku,
Kerana...
Aku juga manusia biasa seperti kamu.

Bakal teman hidupku,
Ku pinta pada mu,
Bimbinglah aku,
Ke jalan yang satu,
Jalan yang lurus walau jauh beribu batu.

Bakal teman hidupku,
Maafkan segala cacat celaku,
Maafkan terkasarnya bahasaku,
Maafkan segala salah silapku.

Bakal teman hidupku,
Hanya satu yang ku pinta darimu,
Jagalah aku,
Sayangilah aku,
Dan...
Jujurlah padaku.

Isnin, November 22, 2010

"Memaafkan dan Melupakan Kecurangan"

Perit sekali apabila diri dicurangi. Perasaan itu bagaikan menusuk seluruh jiwa dan raga. Hati pula, tertanya-tanya mengapakah harus ianya terjadi. Hanya insan yang pernah dicurangi bisa merasakan perasaan itu, bisa memahami segalanya. Sehinggakan ada yang nekad untuk membalas dendam, dan membunuh diri serta melakukan pekara yang dilarang agama.

Mengapakah insan, sanggup melakukan kecurangan? Sedangkan insan mempunyai akal dan fikiran untuk membezakan apa yang baik dan tidak. Tidakkah mereka takut akan pembalasan? Sungguh meyedihkan kerana wujudnya insan sebegini.

Insan, megertilah bahawa setiap yang terjadi mempunyai hikmah tersendiri. Hikmah yang cukup indah yang bisa menyembuhkan luka di hati. Sinar cahaya akan tiba tanpa kita sedari. Yakinlah bahawa, Allah tidak akan memberi dugaan dan ujian pada hambanya di luar kemampuan hambanya itu sendiri.

Setelah dilukai, pasti susah untuk kita memaafkan dan menerima kembali pasangan kita itu, apatah lagi untuk melupakan kecurangan tersebut. Namun, kita haruslah beringat bahawa memaafkan seseorang adalah perkara yang mulia. Dan kita sebagai manusia biasa tidak layak untuk menghukum apatah lagi tidak memberi kemaafan. Sedangkan Allah Maha Pengampun, inikan kita hambanya. Untuk memberi hukuman, jauh sekali. Kita serahkan pada Allah yang Maha Adil.

Kita mungkin dapat memberi kemaafan pada setiap kecurangan, namun untuk melupakannya mungkin mustahil. Apa yang patut kita lakukan adalah memberi peluang, menjadikan perkara tersebut sebagai ikhtibar serta berdoa. Ingatlah, kita ada Allah. Allah adalah sebaik-baik tempat untuk kita mengadu dan berharap. Allah tidak akan mengecewakan kita.
JANGAN BERSEDIH…

kata hati:~setiap yg berlaku ade hikmahnye~

Seronoknye Balik Kg....

Bile ingat2 balik aktiviti aku kt umah opah,rase best sngt3...
Tue yg aku suke sngt tue balik kg...Mcm2 aktiviti bleh wt....
Yg bestnye kteowg wt BBQ...

BBQ AYAM.....Nyum2 sdp....

















Dh lame x wt BBQ so byk lah aku mkn....
Pas tue opah aku ciap masak Siakap Steam lg 2...
Sdp sngt3...Abis lah....B'tambah2 lah berat bdn aku....
Xpe2 nnti diet balik...Ngee.........
Ptg smlm plak kteowg layan bdk2...
Kteowg maen susun selipar....

~Susun Selipar~


















Best je....Teringat balik mase zaman kanak-kanak dulu...
Abis sume cousin2,mkcik2 & pkcik2 aku maen same...
Sporting kn family kteowg...
Bkn maen syok kteowg maen alih2 xde sape yg menang...
Seri je....Xpe,walaupun seri kami tetap enjoy....
Sampai ari aku still penat lg...
Pnt coz dh lame sngt x maen susun selipar nie... 
walaupun penat aku ttp happy...
Happy coz ade family yg sporting cmnie...
Sayang sangat kt family aku nie....


kata hati: ~rindunye kt zaman kanak-kanak~

Jumaat, November 19, 2010

Terharunye....

Salam sume......
Ari nie aku terharu sngt2...
Nk tau nape?
Pagi nie aku buka je blog aku dpt tau aku dpt award....


Cantek kn award nie....Tqvm...... (^_^)
 













 










Nk tau sape yg bg?
Nie dye member blogger aku yg bg....  
Tq very much.....
Terharu rasenye...
Terase diri ini d hargai......
Tq ye.....


kata hati: sukenye...hope akn jd member blogger slamenye....

Selasa, November 16, 2010

Salam Aidiladha.....

Salam...
Di kesempatan nie saya nk wish SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA to all readers......
Mohon Ampun Dan Maaf jika penah menyakiti ati mne2 pihak pun....
Hope raye kali nie segalenye urusan kite sume diberkati Allah.....

Hari Raya Aidiladha

Apart from Aidilfitri, the festival most grandly celebrated by Muslims the world over is Aidiladha. In Malaysia, it is more commonly known as Hari Raya Korban or Hari Raya Haji and a public holiday is observed.

Celebrated about two months after Aidilfitri, on the 10th day of Zulhijah, the 12th month of the Muslim calendar, it marks the end of the haj pilgrimage period (about two weeks); hence the name Hari Raya Haji (festival of the pilgrimage).
Every year millions of Muslims make the journey to the Holy Land of Mecca in Saudi Arabia to perform the haj, a requirement in Islam as it makes up one of the five tenets of the religion. As long as they have the means to do so, and are able health-wise, Muslims must perform the haj at least once in life. Upon completion of the haj, the men earn the title of "haji" and the women, "hajjah".
Aidiladha also commemorates the sacrifices made by the prophet Abraham (hence the word "korban" which means sacrifice), who demonstrated immense faith when he was put to the test by God. The prophet was commanded to offer his only son Ishmael up for sacrifice, and though it grieved him greatly, he made ready to perform the task. However, as he was about to strike his son, God stopped him and revealed that it was a trial. Ishmael's life was spared, and a ram sacrificed in his place.
As such, during Aidiladha, the sacrifice of animals such as lambs, goats, cows, bulls and camels is performed. The animals are slain in accordance with the proper religious rites; the meat is then distributed.
One third of the meat is given to the individual who willingly supplied the animal, while the rest is given to the poor and deserving friends and relatives. It is to be noted that this is not a compulsory religious duty, but an obligation for those who are able to afford it.
The observance of the korban is carried out after the congregational prayers, held early in the morning of Aidiladha. It is not unusual for the slaying to take place within the mosque compound.
The rest of the day is either spent visiting friends and relatives, or entertaining guests at home, as is customary in this multicultural country.
Though in Malaysia the celebration of Aidiladha is relatively solemn compared to Aidilfitri, by no means is it less important, for it is a day when Muslims reaffirm their faith in God, giving thanks for the many blessings that He has bequeathed to them.

Nak Balik Mane Nie????

Pening pale bile d pk2 kn balik.......
Esok dh lah raye.....
Pas 2 xtau nk balik mne......
Nk balik umah opah ke or umah mak?????
Mak dh lah beria2 call tanye balik ke x...
Yg sedare mare plak ajak balik umah opah.....
Raye kt umah opah cam best coz sume sedare mare balik raye kt kg...
Yg mak kite plak kate nk raye kt umah je...
Ermm...
Pas 2 member2 plak sibuk suruh balik umah mak coz dowg kate nk dtg raye....
Nak pilih yg mne satu nie????
Pening2........................

Khamis, November 11, 2010

Rindu.....

Salam..........
Ermm..........Hati nie terasa rindu sngt kt arwah si dye.....
Pejam celik,pejam celik...Smlm genap lah 3 bln pemergian arwah......
Ya Allah sebaknye rase bile mengingatkan kembali saat indah bersamanya...
Aku tahan air mata aku dari mengalir tp aku tewas.....
Hanya Allah je tau pe yg aku rase...
Bile aku rindu aku tgk FB dye.....
Aku sentiase krm kn doa wt dye...
Kerana doa je lah yg mampu aku berikan pdnye...
Aku harap dye tenang d sana...
Moge arwah d tempatkn d klgn owg yg soleh dan beriman.....
Kasih syg aku pd dye xkn pudar....
Kenangan bersama dye akn menjadi kenangan terindah yang akan abadi selamanya d ati.....
Al-fatihah.....

Selasa, November 02, 2010

Tanda Lelaki Sayang…

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.
Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.
Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.
Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.
Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!
Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!
Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..
Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.
Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.
Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!
Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.
Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.
Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.
Dan pengorbanan paling besar sekal gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

video

Isnin, November 01, 2010

Hope Perjalanan Pergi & Balik selamat...

Salam..
Erm....Mcm x caye je luse dh nk g bali...
Rase cam takot plak nk g bali...
Bkn pe kt indonesia skrg mcm2 jd.....
Cuak rase nye.....
Hope selamat lah p'jlnn pergi dan balik nnti......
Pas nie smggu r x dpt nk blogging....
De ke owg nk jenguk site aku nie...
Klu de tq sesngt...Nnti kunjungan kalian akn d bls...
Pape pun pas balik nnti nk up load pic kt bali byk2....
Bleh share tmpt2 yg best dgn u all nnti....